۰۶ دی، ۱۳۹۷

آوای سایرن-معرفی رمان

خلاصه رمان:
سارا آماتو ، دختری  ایرانی-ایتالیایی که تفاوت های زیادی با سایرین داره. این تفاوت ها چیزی فراتر از مردم گریزی و تنهایی هاشه!
یا حتی چیزی متفاوت تر از لکنت و ترسها و بیماری هاشه! 
سارا از دنیایی میاد که خودش هم ازش بی خبره. ریشه ای که از اون بی اطلاعه، تأثیر مستقیمی روی  آینده و انتخاب هاش خواهد داشت.
سیاوش صدر، پسری خونگرم و محبوب که به واسطه ی خواننده بودنش، توجه های زیادی رو به خودش جلب میکنه. سیاوش مشهوره اما مغرور نیست. تو دنیای کوچیک خودش، دنبال تنها چیزی که نمیگرده دروغ و کلک و نیرنگ هست.
 تنها کسی که در کنارش نیاز داره، تنها رفیق و همراهش، خشایاره.
و شاید این دو دوست، این دو برادر هرگز نمیتونستند تصور کنند چه اتفاقی خواهد افتاد اگر سارا پا به دنیای اعتماد و باورهاشون بذاره. شاید همین بود علت وارونه شدن دنیاشون در لحظه ای که سایرن متولد شد.


مقدمه:

سیرن یا سایرن، یا نیمف دریایی اساطیر یونان، گاهی به صورت موجودی با بدن یک پرنده و یا ماهی و سر یک زن، و در سایر موارد به شکل تنها یک زن تصویر شده‌است  که ملوانان را با آوازهای احساس برانگیز خود طلسم کرده و به کام مرگ می‌کشاند. آن‌ها در ابتدا به عنوان کنیزان ملکۀ جهان زیرزمینی،پرسفونه به شمار می‌رفتند.
سیرن‌ها دختران ایزد دریا فورسیس بوده‌اند که آوازی بسیار زیبا و فریبنده داشتند و دریانوردان را با آوای خود گمراه کرده و به سوی صخره‌های مرگ‌آوری که بر روی آن آواز میخواندند، میکشیدند. در ادبیات امروزۀ جهان، از آوای سایرنها، بعنوان آوایی دلنشین که مردان را مسحور و منسوخ میکند یاد میشود. 
منبع:ویکی پدیا، افسانۀ سایرن.
***
این رمان را در کانال تلگرام دنبال کنید😉


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر